Szeretne saját kávézót nyitni, de nem tudja, milyen kávét szolgáljon fel? Ezek a mi tippjeink, melyek segíthetnek a helyes választásban.
Sok kávézó van, legyen az egyik legjobb!
Egy saját kávézó megnyitása sok kezdő vállalkozó álma. Nagyon pontos elképzelésük van arról, hol legyen a kávézó és hogyan nézzen ki, viszont magának a kávénak és a technológiáknak a kiválasztását az utolsó pillanatokra hagyják. Hogyan valósítsuk meg álmunkat és hogyan nyissuk meg kávézónkat egy igazán jó kávéval? Ez a mi 3 tippünk!

#1 Ne hagyja a kávé kiválasztását az utolsó pillanatra
A kávézó kifejezés a kávé szóból ered. Nem meglepő, viszont tudjuk, hogy aránylag gyakran találkozunk olyan szituációval, ahol egy kávézót már pár hét múlva meg szeretnének nyitni, de a tulajdonos még mindig nem tudja, milyen kávét fog felszolgálni. Ezért ajánljuk minden leendő kávézótulajdonosnak, hogy mindig a kávéval kezdje.
A kávé egy alapanyag, amiért vásárlói vissza fognak térni Önhöz. Annak ellenére, hogy egy modern és dizájnos kávézóbelső nagyon fontos, ugyanennyire fontos a felszolgált kávé minősége és íze is.
Ha Ön még kezdő a HORECA szektorban és nincs elég tapasztalata egy kávézó vezetésével, illetve, ha csak egy darálója van, a „klasszikusokkal”, tehát univerzális ízű kávéval ajánljuk kezdeni. Elmondhatjuk, hogy a leguniverzálisabbak a Robusztás keverékek, és magyar vásárlók a finom kesernyés ízük miatt keresik. A praktikus, hosszantartó cremának köszönhetően ezeket a keverékeket a baristák is szeretik, tehát ez egy nyerő választás, amivel biztosra megy.


Nagyobb kávézó esetében, ha már legalább két darálója lesz, mindenképpen ajánlunk a már említett „klasszikus” kávé mellé valami eredetibbet, érdekesebbet vagy egzotikusabbat is kínálni. Az már természetesen csak Önön és vásárlóin múlik, hogy ez egy gyümölcsösebb 100% Arabica, vagy egy koffeinmentes blend lesz.
TIPP! Amennyiben lehetséges, válasszon egy univerzális kávét, mely állandó kínálatban lesz, és mindig ajánljon hozzá valami újdonságot! Így szélesebb vevőközönséget szólít meg, de egyben változatos ízeket és újdonságot is nyújt a vevőknek, ami marketing szempontjából megfizethetetlen.

#2 A kávét mindig a vevők ízlése szerint válassza
A kávézója koncepciójának elválaszthatatlan részei a vásárlói. Tudja, milyen embertípusok mozognak kávézója környékén, akik potenciális vásárlói is lehetnek? Diákok, kismamák vagy menedzserek? A legmegfelelőbb kávét mindig össze kell hangolni a hellyel, koncepcióval és a vevőkkel.
Bármilyen kávét is válasszon, mindig kérdezze meg vásárlóit: ízlett-e nekik? Ha nem, ki kell cserélni és ezt a változást időben és világosan tudatni a vásárlókkal – csak így tudathatja velük, hogy értük dolgozik.
A kávét a kávézóba általában a tulajdonos vagy üzletvezető választja ki, akinek viszont teljesen más ízlése lehet, mint vásárlóinak. Jó ötlet egy univerzális ízt választani, tehát savasságmentes sötétebbre pörkölt keveréket, ha a kávézó üzlet- vagy bizniszközpont közelében található, ahol sok ember mozog. Ha kávézója egy nagyobb városban található, ahol nagyobb számú turista mozog vagy iskola közelében található, megengedhet magának világosabbra pörkölt kávékat is, mint például az El Salvador vagy az Ethiopia, illetve különböző saját recepteket is tesztelhet.


Nem utolsósorban előnyös, ha kávéi ízei összhangban vannak ételkínálatával is. Ha cukrászdája, vagy állandó süteménykínálattal rendelkező kávézója van: savasság nélküli keserű kávét ajánlunk. Ezzel szemben, egy ázsiai konyhához inkább valami egzotikusabbat, akár savasabbat is kínálhat. Viszont mindig szemünk előtt kell tartanunk vásárlóink preferenciáit!
TIPP! Ne feledje, hogy a kávé íze bizonyos mértékben függ a víz minőségétől is. A vízminőség kezelésével, mondjuk szűrők segítségével, nemcsak állandó ízt biztosít kávéinak, de óvja a kávégépeit is a vízkőtől és a túl gyakori szervizeléstől.


#3 Összpontosítson a kávé minőségére és frissességére!
Igaz, egy kávé alacsony ára nagyon vonzó lehet, de a látszat csal. Egy frissen, helyben pörkölt minőségi kávénak sokkal több előnye van, mint bármilyen kommersz külföldi kávénak, melynek az alacsony ára gyakran egyenesen összefügg annak alacsonyabb minőségével, vagy nagy mennyiségű kávé vásárlásásával, ami aztán áll a raktárakban.
Úgy tűnhet: a specialty kávé a kommersz kávéknál sokkal drágább. Ha viszont átszámolja csészékre, az árbeli különbség egyszerre minimálisnak mutatkozik. Viszont az ízbeli különbség óriási.
Egy helyi pörkölőből vett kávé nemcsak minőségi alapanyagot jelent, de minőségi kapcsolatot is vásárlóival és beszállítóival. Egy helyi pörkölővel való együttműködéssel megbízható partnert nyer, aki mindig segít a megfelelő kávé kiválasztásában, a megfelelő gépek bebiztosításával és rendszeres szervizelésével is, de mindenekelőtt megbízhatóan és rendszeresen szállítja a frissen pörkölt kávét. Tehát elfelejtheti az öreg kávék tárolását és azok ízbeli kilengéseit, és élvezheti a tökéletes kávét.


Ne féljen nyíltan beszélni ügyfeleivel arról, milyen kávét, melyik pörkölőből és miért tart kínálatában. Egyrészt, elmagyarázhatja nekik az alapvető íz- és minőségbeli különbségeket, másrészt megmutathatja, hogy otthon van a témában és csak a legjobbat kínálja vásárlóinak. Pontosan így szerezhet hű és visszatérő klienseket.
TIPP! Mindig kínáljon vásárlóinak valami pluszt, így is okot adván arra, hogy visszatérjenek. Például, ha ízlik a vásárlónak a kávé, amit éppen ivott, törekedjen arra, hogy mindig legyen csomagolva is, amit a vásárlók megvehetnek és elvihetnek haza.
Kerüljön a kávézók élmezőnyébe Ebenica minőségi kávéval!
Elég, ha kitölti ezt a kérdőívet – minden kötelezettség nélkül – és üzleti képviselőnk értesíteni fogja az együttműködés lehetőségeiről!