Kosár

Nincsenek termékek a kosárban.

kávé és fogyás

A kávé a hiányzó csodaelixír a fogyókúra során? Nézzünk kicsit a tények mögé!

A kávé és a fogyás kétségtelenül összefügg egymással, legalábbis a rendelkezésre álló tanulmányok szerint nagyon pozitív hatása van a fogyókúra során. Járjunk utána együtt, hogy a koffeintartalmú kávé fogyasztása hogyan befolyásolja anyagcserénket és emésztésünket, és vajon a zöld kávé lehet-e a fogyás csodaelixírje.

Számos pozitív egészségügyi hatásának köszönhetően a kávé a szuperételek közé tartozik. Most mindkét alternatíváról beszélünk: pörkölt és a zöld kávé csodájáról is. Mert bár mindkettőnek megvan a maga előnye, a pörkölt kávé messze felülmúlja a zöld kávé pozitív hatásait. Még akkor is, ha állítólag olyan kávéról van szó, amelynek köszönhetően a kávérajongó szeretné csökkenteni a testsúlyát.

kávé és fogyás

A kávé segít a fogyásban?

A kávébabban több mint 1000 bioaktív anyag található, amelyek változatos hatással vannak szervezetünkre. Ezen anyagok egy része szervezetünkre gyakorolt hatásával a fogyás folyamatában is segíthet, amit több szakmai tanulmány is bizonyít.

Az egészségre jótékony anyagokat a legmagasabb koncentrációban a jó minőségű kávéban találhatjuk meg, szóval érdemes kipróbálnod legkeresettebb termékeinket.

A kávébabban található anyagok közül kettőt különösen a fogyás kapcsán említenek: a koffeint és egy erős természetes antioxidánst, a klorogénsavat. Mindkét anyag megtalálható a pörkölt zöld és pörkölt kávéban. Bár tartalmuk magasabb a zöld kávéban, az emberi szervezetre gyakorolt ​​hatásukat tekintve elhanyagolható a különbség.

Egy, a The Journal of Nutrition folyóiratban megjelent tanulmány például kimutatta, hogy az átlagosan napi 2-3 kávét fogyasztó nőknél kevesebb a bőr alatti zsír, mint azoknál, akik kevesebb kávét ittak, vagy egyáltalán nem ittak. Azt a tényt, hogy a kávé pozitív hatással van a fogyókúrára, a következő tények is bizonyítják:

Felgyorsítja az anyagcserét

Számos tanulmány igazolta a koffein és a klorogénsav anyagcserére gyakorolt ​​pozitív hatását.

Lassítja a szénhidrátok felszívódását

Ez a hatás is többek között a klorogénsavnak köszönhető, amelynek koncentrációja a kávéban rendkívül magas.

Aktivizálja a zsírsejteket

A koffein lebomlása során a szervezetünkben a paraxantin nevű anyag is termelődik, ami felgyorsítja a zsírégetést, táplálja az izmokat és segít a sportteljesítmény javításában.

Támogatja a bél perisztaltikáját

Vannak olyan tanulmányok, amelyek arra utalnak, hogy a kávé savassága serkenti a belek perisztaltikáját és felgyorsítja a salakanyag kiürülését. Valószínűleg itt is szerepet játszik a klorogénsav, amely fokozza a gyomorsav termelését. Ez az általános savtartalom-emelkedés biztosítja, hogy a gyomor a szokásosnál gyorsabban szabaduljon meg a tartalmától.

Növeli az éberséget és serkenti az aktivitást

Mivel a koffein megköti az adenozint, a fáradtság jelzéséért felelős anyagot, így 2-3 órával kávézás után éberebbnek és aktívabbnak érezzük magunkat és hatékonyabban végezhetjük például kedvenc fizikai tevékenységünket.

A kávébabban lévő hasznos anyagok serkentik az anyagcserét és fokozzák az aktivitást, ami a fogyás hatékony támogatója.

káva na chudnutie benefity

Zöld kávé a fogyáshoz? Mítoszok és tények

Ha érdekel az egészséged és a kiegyensúlyozott életmód, biztosan találkoztál már a zöld kávé kifejezéssel. Gyakran olyan kifejezésekben is szembetalálhatod magad vele, mint a „zöld kávé a fogyásért”, ami arra utalna, hogy a zöld kávé valamilyen extrém csodaelixír vagy hatóanyag a fogyókúra során. Szóval, hogy is van ez: a pörköletlen zöldkávé tényleg nagyobb hatással van a fogyásunkra?

A fő érv a zöld kávé fogyasztása mellett az a tény, hogy a bab nem esett át hőkezelésen, amelynek során a hatóanyagok egy része akarva-akaratlanul elveszik. A pörkölt kávéhoz képest a zöld kávé ezért több koffeint és több klorogénsavat tartalmaz.

A zöld kávé tulajdonképpen a kávénövény termésének pörköletlen babja, vagyis a pörkölt kávé készítésének alapanyaga. Mindannyian jól ismerjük és szeretjük. A pörkölt kávé szerelmesei számára jó hír, hogy a fogyást segítő anyagok lényegi különbsége valójában elhanyagolható a zöld kávéban a minőségi, de pörkölt kávébabhoz képest.

A zöld kávéval kapcsolatban végzett klinikai vizsgálatok kiterjedt elemzése egyértelmű következtetéssel zárult. Az eddig elvégzett tanulmányok és tesztek egyike sem bizonyította, hogy a zöld kávé jelentős hatással lenne a fogyásra.

zelená káva na chudnutie

A zöld kávé hátrányai

Mint minden terméknek, a zöld kávénak nemcsak előnyei, hanem hátrányai is vannak. A pörköletlen és a pörkölt kávé között nem csak az egészségjavító anyagok magasabb aránya jelenti a különbséget. Ha mégis a zöld kávét részesíted előnyben, ezekre a következményekre számíthatsz:

Problémás elkészítés

A zöld kávébab nagyon kemény. Amennyiben még bab formájában vásárlod meg a zöld kávét, a bab minőségének vizuális ellenőrzése érdekében, elkészítés előtt több órára vízbe kell áztatnod. Ellenkező esetben valószínűleg tönkretenné a darálót őrlés közben. Annak érdekében, hogy ezt elkerüljék, a zöld kávét általában már őrölve, por formájában árulják. Ezután egy mokkás fazékban vagy „törökös” módon elkészítik, hiszen ilyen formában nem lehet belőle eszpresszót készíteni.

Rosszabb emészthetőség

Az a kávé, amelyik nem ment át a pörkölési folyamaton, nehezebben emészthető, és megterheli a szervezetet. A cukrok és olajok, amelyek csak a pörkölés során szabadulnak fel a kávébabból, segítik szervezetünket az emésztésben és a jótékony anyagok felszívódásában.

Egy íz, ami nem tetszik

Ha tipikus kávéízt vársz a zöld kávétól, csalódni fogsz. A kávé finom ízjegyei csak pörkölés során alakulnak ki. A pörköletlen zöld kávé íze hasonló például a zöld árpához, ezért sokan cukorral vagy tejjel javítják. És ez határozottan nem segít a fogyásban.

Melyik kávét válasszam, ha fogyni szeretnék?

Csak egy univerzális válasz van: jó minőségűnek kell lennie, és át kell esnie a pörkölési folyamaton. Megfelelően elkészítve ez a fajta kávé rengeteg tápanyagot, vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, amelyek támogatják szervezetünk általános megfelelő működését.

Ehhez járulnak hozzá még olyan dolgok, mint a niacin, a kálium, a magnézium és a különböző antioxidánsok, amelyek javíthatják az emésztést, támogatják az izomműködést és a szív egészségét.

kávové Limitky

Amennyiben az egészségre gyakorolt ​​jótékony hatása miatt szeretnél kávét inni, vagy ha azt szeretnéd, hogy segítsen a fogyókúra során és támogassa a fogyás folyamatát, válassz jó minőségű pörkölt kávét. Bár mindkét termék hasonló hatást fejt ki a fogyás terén, az ízbeli különbség óriási. Ez két különböző ízvilág.

Marek Fajčík

A fekete kávé – azaz egy csésze kiváló minőségű kávé további adalékanyagok nélkül – alacsony kalóriatartalmú ital. A fogyás közvetlenül összefügg a kalóriadeficittel, ami azt jelenti, hogy kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit elégetsz. Ha önmagában iszod a kávét, nem csak a teljes ízét és illatát fogja tökéletesen élvezni, hanem sokkal kevesebb kalóriát is viszel be a szervezetedbe, mintha édesítőszert vagy például tejszínt adnál hozzá.

Kávéinkat rendszeresen teszteljük, hogy megtudjuk, milyen egészségjavító anyagokat tartalmaznak. Nagyon jól tudjuk, hogy a jó minőségű kávénál nincs jobb. Ha szeretnél élvezni egy csészényit a kedvenc italodból, valamint a szervezet megfelelő működéséhez szükséges anyagokat is el akarod fogyasztani, mindenképpen a jó minőségű kávé legyen a bevásárlólistádon.

Ezeknél biztos lehetsz abban, hogy megfelelően dolgozták fel, tárolták és érzékenyen pörkölték a szemeket. Az Ebenica kávé megfelel ezeknek a tulajdonságoknak, és a laboratóriumi tesztek eredménye is bizonyítja kiváló minőségét.

kávé a fogyásért Ebenica laboratóriumi vizsgálatok

Végül, de nem utolsósorban: fogyókúrás kávénak van értelme, ha…

Hozzáadott édesítőszer nélkül iszod a fekete kávét

Ha jó minőségű kávé van otthon, annak ízét hozzáadott édesítőszerek nélkül elég hamar megszokod. Amennyiben csökkenteni szeretnéd a kalóriabevitelét, és nem tudsz lemondani a csésze kávé édes ízéről, először próbálja meg korlátozni az édesítőszereket.

Kerüld el az édesített kávéitalokat a kávézókban

Sokszor észre sem vesszük, de a csábító kávéitalok tejszínhabbal és édes szirupokkal majdnem annyi kalóriát tartalmaznak, mint egy kisebb adag étel. Amikor megpróbálod csökkenteni a testsúlyodat, kerüld el az ilyen italokat, vagy csak kivételes alkalmak esetén fogyasszon el.

Csak a kávénak köszönhetően nem fogsz csodával határos módon fogyni

Igen, a kávé segíthet a fogyás alkalmával, de csak korlátozottan, függetlenül attól, hogy pörköletlen zöld kávéból készült italt iszol, vagy egy csésze finom eszpresszóval kényezteted magadat minőségi, frissen pörkölt kávéból készítve.

Maga a kávéfogyasztás csak egy a sok tényező közül, amely befolyásolja, hogy sikerül-e fogyni, míg a rendszeres testmozgás és a kiegyensúlyozott étrend sokkal fontosabb.

káva na chudnutie aktívny životný štýl

Semmi esetre se feledkezz meg magadról és egészségedről. Adj a szervezetednek elegendő tápanyagot, vitamint és ásványi anyagot. Soha ne egyél olyan kevés ételt, hogy a napi kalóriabeviteled az alapanyagcsere (azaz a szervezeted működéséhez szükséges kalóriamennyiség) alatt maradjon.

Ha kortárs nyomást, kényszeres gondolatokat vagy pszichés diszkomfortot érzel a súlyoddal kapcsolatban, ne félj szakember segítségét kérni, legyen az pszichológus vagy okleveles táplálkozási szakember, aki globálisan segít megragadni a problémát.

Felhasznált források:

Specialty
kávé

Friss
pörkölés

Világszínvonalú
elismerések

Expressz
kézbesítés